Klantcases - Van Kessel Machinefabriek

Van Kessel Machinefabriek altijd goed bereikbaar door VM1

VM1 biedt optimale bereikbaarheid voor bedrijven. Bovendien ontzorgt VM1 ondernemers in de ingewikkelde materie van zakelijke telefonie, aanleg en het onderhoud ervan. Zo ook het verspaanbedrijf Van Kessel Machinefabriek uit Veghel.

Technisch directeur Roland van Zuylen van Van Kessel Machinefabriek vertelt dat zijn bedrijf zich richt op het machinaal verspanen van metalen onderdelen, waar men vervolgens machines van kan maken. Denk hierbij aan assen en rollen voor machines en apparaten. “Onze producten lopen uiteen van heel eenvoudig tot zeer complex”, vertelt Roland. “Van onderdelen voor een deegmachine voor de bakkerij-industrie tot complexe onderdelen voor een toeleverancier van ASML”, gaat hij verder. “Onze klant ontwerpt de machine en Van Kessel maakt vervolgens de onderdelen”. De klanten van het metaal verspaanbedrijf zitten voor 95% in de driehoek Eindhoven–Den Bosch–Nijmegen. Roland vertelt trots: “Wij staan voor korte levertijden met een hoge kwaliteit en betrouwbaarheid. Onze klanten krijgen precies waar ze om gevraagd hebben, tegen de beste prijs”.

Alles bij 1 leverancier
Voordat Van Kessel met VM1 in contact kwam, hadden zij met verschillende problemen te kampen. Zo voldeed de oude telefooncentrale niet meer. “Iedereen binnen ons bedrijf had altijd 2 telefoons bij zich, namelijk een DECT- en een Gsm-toestel”, vertelt Roland. “Erg onpraktisch in gebruik en zwaar, én ze moesten altijd opletten ze beide op te laden”, vervolgt hij. Naast goede bereikbaarheid, wilde Van Kessel de telefoniekosten verlagen. Dit had met name te maken met de drie verschillende leveranciers die het verspaanbedrijf had voor zowel de telefooncentrale, de telefoonlijnen als voor mobiele telefonie. “Dat vonden we niet ideaal en daarom moest er verandering in komen”, aldus Roland. “Bij VM1 hebben we 1 leverancier voor alle telefonie gevonden en kunnen we alle zakelijke mobiele telefoons via het vaste nummer van ons bedrijf aansluiten”. Op die manier behoudt Van Kessel dezelfde mogelijkheden als bij de vaste kantoortelefoon.

Gemakkelijk doorschakelen
Omdat alle mobiele en vaste telefoons met elkaar in verbinding staan, valt het onderscheid tussen de vaste en mobiele telefoons weg. Roland geeft aan dat Van Kessel de huidige oplossing veel flexibeler vindt. “We kunnen veel gemakkelijker doorschakelen en hoeven niet meer na te denken welke telefoon er nu precies afgaat. Door de integratie van vast en mobiel hoeven we gelukkig niet meer met 2 telefoons rond te lopen.” Uiteraard hebben de mobiele telefoons exact dezelfde gebruiks- en beheerfuncties als de vaste kantoortelefoons. Voor Roland biedt dat veel voordeel en bovendien zijn de totale kosten flink naar beneden gegaan. Hij gaat verder: “Omdat we bij VM1 maar één aanspreekpunt hebben, vinden wij de service beter en sneller dan daarvoor”. Ook het zelfstandig beheer van eenvoudige wijzigingen valt bij Van Kessel goed in de smaak. “Een andere tekst inspreken voor bijvoorbeeld de feestdagen, hebben we zo gepiept met de nieuwe centrale”, verzucht Roland.

Waarom kiest Van Kessel Machinefabriek voor VM1?
Op basis van mond-tot-mond reclame kwam Van Kessel terecht bij VM1. Ronald geeft aan: “Wij hoorden zeer positieve geluiden over VM1. Uiteindelijk kunnen we nu uit eigen ervaring spreken en ook wij zijn heel tevreden!”. Veel ondersteuning heeft het verspaanbedrijf niet nodig, maar de korte lijnen stelt Van Kessel erg op prijs. “Zodra er iets is kunnen we bellen en krijgen we direct support, zonder dat ze ons van het kastje naar de muur sturen”, zegt Roland opgelucht.

Jan Smitzlaan 4g
5604 CD EINDHOVEN
040 – 767 62 75
info@vm1.nl
www.vm1.nl